среда, 2. децембар 2015.

Gurabije


Ako možda već polako razmišljate o prazničnim kolačićima, tople preporuke za ovaj fini recept naše drage Micke47 sa Coolinarike. Možda ćete se setiti ovih prhkih kolačića iz mamine ili bakine sveščice sa receptima, a sigurno ste ih barem jednom probali u detinjstvu.:)

Ovi kolačići su bili i deo virtuelne knjižice sa Božićnim poslasticama objavljenoj na blogu prošle godine. Međutim, sajt koji je pružao usluge hostinga je, iz nepoznatog razloga, već duže vreme nedostupan i najverovatnije je ugašen. Tako da ovog puta recept kuckam na blogu i nadam se da neće nestati, barem dok ih ne isprobate.:))

Gurabije
(originalni recept)

Sastojci: 500 g brašna, 200 g masti, 150 g šećera, 1 jaje + 1 žumance, sok i korica pola limuna, 1 vanilin šećer 

Za posipanje: 75 g krupno mlevenih oraha/lešnika, 50 g šećera, 1 belance

Priprema:

Umutiti penasto mast sa šećerom, dodati jaje i žumance, sok i naribanu koricu neprskanog limuna.  Na kraju dodati brašno i zamesiti fino i glatko testo. Rastanjiti i modlicama vaditi razne oblike. Kolačiće poređati na pleh preko papira za pečenje.

Umutiti viljuškom belance i četkicom premazati poređane kolačiće. Na sredinu svakog kolačića staviti po malo mešavine krupno mlevenih oraha i šećera. Peći na 180 C oko 15-tak minuta , tek toliko da malo zarumene na ivicama. Kolačići su sve ukusniji što duže stoje.:)

Hvala puno dragoj Micki47 na divnom receptu, prijatno grickanje!:) 
Na slici ispod možete pronaći inspiraciju za još neke fine novogodišnje kolačiće.:)


1. Starogradske kiflice
2. Savijača od oraha
3. Padobranci

22 коментара:

  1. Divno, ne znam koji su lepsi...gurabije pravim za Novu godinu...resila....neprevaziđene u svojoj jednostavnosti...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nekako su mi sve drazi ti jednostavni receptici po kojima su pravile nase mame i bake.:))

      Избриши
  2. Da, omiljene su jer su tako jednostavne a preukusne. U mojoj varijanti uvek su sa uljem a volim da dodam i malo cimeta. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam probala da ih napravim sa uljem, ali verujem da su isto fine, divna ideja za cimet.:)))

      Избриши
  3. Čim je na popisu sastojaka mast, a kasnije i lješnjaci/orasi, moraju biti fini

    ОдговориИзбриши
  4. Divni su ti kolačići! ♥ Pravi starinski, kvalitetni i ukusni. Gurabije sam jela kao klinka, sad ne jedem mast, pa ih niti pravim, niti jedem. Rešenje bi bilo da mast zamenim puterom, ali to nije to..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gago, mozes ih slobodno praviti sa puterom, evo cula sam sada da mogu i sa uljem, pa vredi isprobati.:))♥

      Избриши
  5. Sigurna sam da se tope u ustima jer takvi su svi kolačići s masti, ali mast nikada nisam jela i jednostavno mi ima grozan okus. Znam da s putrom nije sasvim isto, ali vrijedi pokušati.

    ОдговориИзбриши
  6. Divno izgledaju mada moram reći da prvi puta čujem za ove keksiće.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To su fini starinski kolacici koji su se nekada radili, pa da ih malo izvucemo iz arhive i sacuvamo od zaborava.:))

      Избриши
  7. Kolačić detinjstva i celog života! :-)
    Muzika divna!

    ОдговориИзбриши
  8. Gurabije sam zamisljala kao neke polukruzne kolace prelivene sirupom od secera :-D Da izgledaju ovako neodoljivo sa tako malo sastojaka uopste mi nije palo na pamet :))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gledala sam malo na netu i stvarno se mogu naci u razlicitim oblicima, ima ih i kao roscici ili kuglice uvaljane u prah secer, a i ovako kao keksici.:))

      Избриши
  9. Divni su ♥ ja sam ih nekad obožavala uz čaj :)
    Sad uz kafu, naravno :D

    ОдговориИзбриши
  10. Draga ovo isprobavam ovih dana cim ugrabim slobodno vreme,divno izgledaju a fotografija ti je bozanstvena.....

    ОдговориИзбриши
  11. Α mi u Grckoj imamo tradicionalne bozicne kolacice skoro istim imenom ali nisu nikako takve niti se prave ovakoooo

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) E, mislim da sam znam na koje kolacice mislis, prhki i napravljeni sa bademom, pa uvaljani u prah secer, samo se tope, mmmm....:))) Nase kuhinje su ipak dosta slicne, ovo su starinski kolacici koje su pravile nase mame i bake, moja baka ih je uvek ovako pravila, samo nemam sacuvan njen receptic.:(

      Избриши