недеља, 27. јануар 2013.

Uz popodnevnu šoljicu čaja...



Jeste li za šoljicu voćnog čaja ili možda topli cappuccino... uz šniticu finog kuglofa?:) Koji je vaš omiljeni ukus: čokolada sa diskretnom aromom pomorandže, možda malo Nutelle u filu, osvežavajuće parčence sa limunom, mirisne jabuke i cimet ili kandirana korica pomorandže... izbor prepuštam vama i brzo kuckam sve recepte.:))


Čokoladni kuglof sa pomorandžom




Sastojci: 4 jaja, 100 g šećera, 1 vanilin šećer, 75 g maslaca, 75 ml ulja, 200 g čokolade, 100 g brašna, 1 ravna kašičica praška za pecivo, naribana korica pomorandže

Glazura: 100 čokolade, 3 kašike ulja

Priprema:

Umutiti penasto žumanca sa šećerom i vanilin šećerom. Dodati otopljeni maslac, ulje i rastopljenu čokoladu. Brašno izmešati sa praškom za pecivo i umešati u smesu. Na kraju dodati šam od umućenih belanaca i malo naribane korice pomorandže.

Kalup za kuglof ili venac namazati maslacem i posuti brašnom. Sipati pripremljenu smesu i staviti u prethodno zagrejanu rernu da se peče. Peći na 180 C oko 25-30 minuta. 




Gotov kuglof pažljivo izvaditi iz kalupa i ostaviti da se potpuno ohladi na rešetki. Rastopiti čokoladu sa malo ulja i preliti preko ohlađenog kuglofa. Posuti sitno seckanim lešnicima i poslužiti uz omiljeni čaj ili cappuccino.:)

Napomena: kolač sam pekla u manjem kalupu za venac, pa u slučaju da je vaš kalup veći slobodno povećajte sve sastojke za 1/4. Možete peći i u četvrtastom kalupu.


Mramorni kuglof sa Nutellom 


Sastojci: 4 jaja, 200 g šećera, 1 kesica vanilin šećera, 2 dl jogurta, 2 dl ulja, 300 g brašna, 1 prašak za pecivo i još 50 g Nutelle (ili čokolade), 1 kašika kakao praha

Priprema:

Umutiti penasto belanca sa šećerom i vanilin šećerom, dodati žumanca i redom sve ostale sastojke. Prvo dodati jogurt i ulje, a na kraju i brašno prethodno pomešano sa praškom za pecivo. Sve lepo izmešati. 

Kalup za kuglof namazati maslacem i posuti brašnom, pa zatim sipati polovinu smese. U preostali deo smese dodati Nutellu ili rastopljenu čokoladu i kašiku kakao praha, pa izjednačiti smesu. Sipati preko žutog dela i viljuškom malo promešati.


Kuglof peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180 C oko 50-tak minuta. Proveriti stapićem da li je potpuno pečeno i izvaditi na tanjir. Po želji, kuglof posuti šećerom u prahu ili preliti glazurom od rastopljene čokolade.

Inspiraciju za recept sam pronasla ovde i napravila par manjih izmena.:)


Venac sa limunom i svežim sirom


Možda ćete voleti da isprobate i ovaj recept za Venac sa mirisom limuna koji sam već  ranije objavila na blogu. Ovog puta samo malo podsećanje sa novim sličicama.:)

Sastojci: 4 jaja, 200 g maslaca, 250 g mladog sira, 200 g šećera, 300 g brašna, 1 vanilin šećer, 6 kašika mleka, sok i korica limuna, 1 prašak za pecivo, 100 g suvog grožđa, par kašika ruma

Priprema:

Umutiti penasto maslac sa šećerom, dodati zumanca, sir, brasno, naribanu koricu i limunov sok. Na kraju dodati penu od belanaca i suvo grožđe koje je bilo potopljeno u rumu. Kalup za venac ili kuglof namazati maslacem i posuti brašnom, pa ravnomerno rasporediti smesu. Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 30-40 minuta. Gotov kolač prebaciti na tanjir i posuti šecerom u prahu.




Pogledajte još i recepte za Kuglof sa jabukama i Novogodišnji kuglof koji možete napraviti u mini izdanju i koristiti kao male poklončiće u nekim svečanim prigodama.:))

24 коментара:

  1. Čuj, ja sam se skroz zaljubila u ovaj prvi čokoladni vijenac, a onda sam vidjela i ovaj sa sirom! Prekrasno, nježno i, sigurna sam, savršenog okusa :*

    ОдговориИзбриши
  2. Ovaj sa sirom mi se čini super! Fotke su prekrasne.

    ОдговориИзбриши
  3. Bože,kako sve lijepo izgleda. svaka čast. pozdrav,sve najbolje...Vanja

    ОдговориИзбриши
  4. Mislim, bolje nema! Fotografije su tako realne samo da se poslužim.

    ОдговориИзбриши
  5. težak izbor. ne znam koji je bolji, ljepši...? draga moja kada ti ti složiš teško imje odoliti!

    ОдговориИзбриши
  6. Kuglofe obožavam,mislim da bih odabrala čokoladni,ali sve ostale varijante su toliko primamljive.Prekrasne slike i prezentacija,
    Lijep ti pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  7. Joj šta mi radiš sa ovim kuglofima, predivno izgledaju!

    ОдговориИзбриши
  8. Totalno sam se zarazila kuglofima, a tvoji izgledaju fantastično :)

    ОдговориИзбриши
  9. Svi su kuglofi prekrasni ali ako moram da se odlučim koji bih ukus odabrala onda je to definitivno čokolada i pomorandža...

    ОдговориИзбриши
  10. Zaista su svi predivni... Ne znam za koji bih se odlucila...

    ОдговориИзбриши
  11. Sjajno si to izložila. Bacila sam oko na vjenac s limunom i svježim sirom, to ću prvo napravit.

    ОдговориИзбриши
  12. Mislim da moramo sve da ih probamo!tesko je odluciti se samo za jedan:)

    ОдговориИзбриши
  13. Iako bi moj prvi izbor bio čokoladni kuglof, moram misliti i na ukućane pa biram kuglof s jabukama. Uskoro ću ga isprobati, sigurna sam da je jako ukusan!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Evo nije mi dugo trebalo :D
      Isprobala sam ovaj s jabukama, odličan je! Sad slijedi čokoladni, za moju dušu :)

      Избриши
  14. Ja bih jedno parce cokoladnog, ali moram proznati da ni ostale ne bih odbila:) Odlicno izgledaju uz soljicu caja bi mi prijali i u ovim vecernjim satima!

    ОдговориИзбриши
  15. divni su, svi do jednog! I ja obožavam kuglofe!

    ОдговориИзбриши
  16. Draga Lana, kod tebe i je poslijepodnevna šalica čaja neodoljiva uz ove slastice. Čokoladni kuglof me osvojio, ali kada sam vidjela podsjetnik na kolač sa sirom i limunom nije mi puno trebalo da odlučim baš njega staviti prvoga na repertoar. Sve mi tako dobro i lijepo izgleda !

    ОдговориИзбриши
  17. Divni su <3
    Ipak, ako bih baš morala izabrati jedan onda biram prvi ;)

    ОдговориИзбриши
  18. Svi izgledaju tako dobro!! nije mi ovo trebalo u 23h :) Prvo me privukao cokoladni sa narancom, pa sa svjezim sirom ali ipak mislim da cu prvo isprobati ovaj sa jabukama i cimetom! super su!

    ОдговориИзбриши
  19. Draga Lana
    Po sestrinoj preporuci napravila sam kuglof sa nutelom tj cokoladom I odusevljena sam. Ona ga pravi barem 2× mesecno :) Ja koristik kokosovo ulje ali to nista bitno nemenja.
    Prilikom prve degustacije shvatila sam da je zuti deo neverovatno mek I vazdusast I gle cuda bas ta osnova postala mi je najdraza za obicne vanila cupcakes :) Pravi slatki zuti sundjercici xixi
    Sledeci na listi je ovaj divni nezni sa siro (imam ricotta sir to je to zar ne? :)
    Hvala za uvek divne recepte
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Aleksandra, odgovor prilicno kasni, ali mozda cete ga ipak videti (nekada:). Drago mi je da je receptic fino posluzio i da se tako lepo odomacio kod Vas, pa cak dobio i novu, slatku formu.:)) Zahvajujem na lepim utiscima i puno Vas pozdravljam!:)) p.s. mozete slobodno koristiti ricottu.:))

      Избриши
  20. Čokoladni kuglof sa pomorandžom - napravila sam ga 2 puta, i svaki put smoga pojeli sa - kašikom! Jeste da je super-ukusan ali... trebao bi biti i ugodan oku! :)Jesi li sigurna da je dovoljno 100 g brašna?! Zahvaljujem na odgovoru!
    Nirvana

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Pjesma, zao mi je sto kuglof nije ispao kako bi trebalo.:( Mozda ga je trebalo duze peci, da li ste probali da bocnete malo sredinu stapicem, ako je tecna slobodno produzite pecenje i sacekajte da se potpuno ohladi pre nego sto ga izvadite iz kalupa.
      S obzirom da sam ga dosta davno pravila, ponovicu postupak vrlo uskoro i staviti nove napomene kao posebnu dopunu, bilo da je potrebno nesto dodati ili oduzeti... ili sve ostaje isto, ako se slazete?:))
      Saljem lepe pozdrave i zelim sve najlepse u Novoj 2018!:))

      Избриши